lørdag 17. september 2011

Friday-night football! :)

Hver fredag kveld etter trening bærer det til football-banen for å se på Varisty skolelaget vårt spille kamp! Dette er ukens høydepunkt, og etter fredagen gleder jeg meg allerede til neste :) Hver kamp har vi et spesielt tema og det er utrolig gøy å kle seg ut i alt mulig moro for deretter å være høylytt og sosial i et par timer!
Første kamp var borte kamp mot Junction City, og siden hovedfargen for vår skole er blå, var tema den kvelden "BLUEOUT" og ALLE skulle være helt blå. Det som er utrolig gøy er at kapteinen på soccer-laget vårt har laget forskjellige danser som han lærer bort til alle som står i elev-delen og Cheer-leaderne har også alle mulige heia-rop som alle elevene henger seg på og lærer seg underveis. Det er en utrolig "school-spirit" på Washburn Rural High School, og hvis man skal komme å se på kamp så forventes det at man roper og skriker og støtter laget 110%.





Andre kamp football-laget vårt spilte var mot Emporia og dette var årets første hjemmekamp!! Dette var forige fredag (9.september) og siden 9/11 10 års anniversary var den kommende fredagen,var tema "America Night."
Jeg viste ikke helt hva jeg skulle ha på meg i starten, så derfor gikk jeg litt rundt i nabolaget og spurte folk om de hadde noen patriotiske amerikanske plagg av noe slag jeg kunne bruke. Det som viste seg var at naboen min er en krigs-veteran fra Vietnamkrigen, og han hadde litt av hvert, hehe. Etter å lete igjennom noen skap, kom han ut igjen med DEN drøyeste America-skjorta, som mer eller mindre gjorde antrekket mitt og de andre elvene likte veldig godt at nordmannen to "America-night" seriøst og kledde seg ut:) Washburn vant denne kampen også, as usual!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar


Vertsmor MK hjelper til å stelle i stand alt fotball-utstyret:)

Måtte ta bilde av det her. Første jeg så da jeg gikk av flyet til USA :)

Bilde av Island, fra flyet!

New York skyline! Bildet tatt fra flyet.